TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Lekker kletsen.
Plaats reactie
Blottor
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-08-2020 12:45

TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Blottor » 10-11-2020 14:15

Over 3 maanden stopt TransIP met het ondersteunen van de gratis 1TB STACK accounts, dit betekent dus dat alle series enzo die daarop staan niet meer beschikbaar worden.

Lonelobo
Beheerder
Beheerder
Berichten: 120
Lid geworden op: 12-10-2014 09:08

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Lonelobo » 10-11-2020 17:50

heb zojuist ook die emails gekregen. Is een schandaal, maar wat kunnen we eraan doen he. Eerst beloven voor altijd een 'gratis 1TB online werkplek', dan een klein probleem op hun serverfarm en nu gewoon zeggen betaal of ga ergens anders. Ben nu bezig alles weer eens op mijn schijven te zetten. Zit aan 2.2 TB aan data van andere en een kleine 1TB aan eigen opnames. Waar ga ik dit allemaal op kunnen hosten nu, 1TB gratis was redelijk veel

Blottor
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-08-2020 12:45

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Blottor » 11-11-2020 09:40

Lonelobo schreef:
10-11-2020 17:50
heb zojuist ook die emails gekregen. Is een schandaal, maar wat kunnen we eraan doen he. Eerst beloven voor altijd een 'gratis 1TB online werkplek', dan een klein probleem op hun serverfarm en nu gewoon zeggen betaal of ga ergens anders. Ben nu bezig alles weer eens op mijn schijven te zetten. Zit aan 2.2 TB aan data van andere en een kleine 1TB aan eigen opnames. Waar ga ik dit allemaal op kunnen hosten nu, 1TB gratis was redelijk veel
Ja en die Google TeamDrives zijn ook niet bepaald super reliable, ik ben die van mij kwijtgeraakt - alles wat ik online had staan is nu ook verdwenen.
Ik heb wel ergens gehoord dat dit alleen is omdat ik veel dingen deelde, misschien als je een account gebruikt (waarop je alles prive laat) met zo'n drive en dan telkens een dummy account gebruiken
om een 2e van zo'n drive te delen, en dan die site die erik deelde gebruiken om het telkens van teamdrive naar teamdrive over te zetten dat je wat safer zit maar het blijft sws een gekloot zo.

erikvantijn
Shin Chan
Shin Chan
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-08-2020 12:11

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door erikvantijn » 11-11-2020 12:45

Blottor schreef:
11-11-2020 09:40
Lonelobo schreef:
10-11-2020 17:50
heb zojuist ook die emails gekregen. Is een schandaal, maar wat kunnen we eraan doen he. Eerst beloven voor altijd een 'gratis 1TB online werkplek', dan een klein probleem op hun serverfarm en nu gewoon zeggen betaal of ga ergens anders. Ben nu bezig alles weer eens op mijn schijven te zetten. Zit aan 2.2 TB aan data van andere en een kleine 1TB aan eigen opnames. Waar ga ik dit allemaal op kunnen hosten nu, 1TB gratis was redelijk veel
Ja en die Google TeamDrives zijn ook niet bepaald super reliable, ik ben die van mij kwijtgeraakt - alles wat ik online had staan is nu ook verdwenen.
Ik heb wel ergens gehoord dat dit alleen is omdat ik veel dingen deelde, misschien als je een account gebruikt (waarop je alles prive laat) met zo'n drive en dan telkens een dummy account gebruiken
om een 2e van zo'n drive te delen, en dan die site die erik deelde gebruiken om het telkens van teamdrive naar teamdrive over te zetten dat je wat safer zit maar het blijft sws een gekloot zo.
Ik heb zelf 2 google accounts met allebei 1 unlimited drive. 1 gebruik ik om te delen en de andere houd ik prive, voor mij werkt dat prima. Ik heb wel alles voor de zekerheid nog op een externe hardeschijf staan.

Blottor
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-08-2020 12:45

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Blottor » 11-11-2020 13:08

Misschien dat we een soort van netwerk van drives kunnen opzetten, dat we met het hele forum 1 locatie hebben waarop alles staat, aangezien we nu ook folders kunnen delen kan dit best. Dan doen we meerdere accounts met zo'n shared drive waarop dat staat en dat er maar 1 publiekelijk (alleen via dit forum dan) toegankelijk is. Dan is het ook meteen makkelijker te controleren wie er toegang heeft tot alles. Als je een oude android telefoon hebt liggen dan kan je makkelijk (zonder telefoon nummer of email te linken) een nieuw google account aanmaken. Dan heb je ook niet mogelijk het probleem dat bepaalde content dubbel aanwezig is, dan behouden we alleen de beste kwaliteit.

Lonelobo
Beheerder
Beheerder
Berichten: 120
Lid geworden op: 12-10-2014 09:08

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Lonelobo » 19-11-2020 20:00

Zou wel een kleine server kunnen opzetten met een raspberry pie gekoppeld aan mijn nas. Zo kan ik mijn bibliotheek delen (een kleine 3TB aan backups van ons forum + het oude pokechar), maar de upload snelheid zal dan maar een kleine 400kbps kunnen zijn om mijn internet niet te hard te belasten. Is misschien een goede tijdelijke oplossing? Zou nog eens een backup moeten maken van al de beschikbare links (stack+mega+andere).

Weet niet of ik gemakelijk al deze links kan opsporen in al de verschillende subforums?

Blottor
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-08-2020 12:45

Re: TransIP heft gratis 1TB STACK accounts op

Bericht door Blottor » 20-11-2020 14:51

Lonelobo schreef:
19-11-2020 20:00
Zou wel een kleine server kunnen opzetten met een raspberry pie gekoppeld aan mijn nas. Zo kan ik mijn bibliotheek delen (een kleine 3TB aan backups van ons forum + het oude pokechar), maar de upload snelheid zal dan maar een kleine 400kbps kunnen zijn om mijn internet niet te hard te belasten. Is misschien een goede tijdelijke oplossing? Zou nog eens een backup moeten maken van al de beschikbare links (stack+mega+andere).

Weet niet of ik gemakelijk al deze links kan opsporen in al de verschillende subforums?
Een vriend van me heeft dit nog gevonden, alleen zijn links die je daarop maakt maar maximaal 30 dagen geldig blijkbaar, en het is wel van een of ander Chinees bedrijf (heb het zelf nog niet kunnen testen) https://www.dubox.com/

Plaats reactie